Det obligatoriske “se mig, jeg har været i Mellemøsten-indlæg” DEL 1

Hej verden.
Jeg har for en gangs skyld et ledigt øjeblik i mit travle liv (jeg har arbejdet og har travlt med at forberede mig til dansk og kemi-eksamen, men nu har jeg fortjent en lille pause), derfor vil jeg endelig få lavet dette indlæg omhandlende turen til Israel i starten af måneden (inkl. diverse spændende billeder).
Lyder det ikke skide spændende? Så læs videre!!!!
(Man må jo skabe lidt spænding)

Her kommer diverse detaljer over hvad vi lavede de forskellige dage:

Lørdag, 30. april:

Dagen startede med, at jeg pakkede de sidste ting og derefter tog ud for at handle stort ind i Lidl. Derefter kørte vi hjem igen og jeg fik et anfald af post-afrejse-stress, det sker ofte når jeg er bange for at have glemt noget. Men så tog vi afsted og det blev alt sammen godt igen. Vi skulle med toget fra Randers kl. 16.36, og var fremme i Københavns lufthavn kl. 20.38 (jeg ved ikke, hvorfor jeg gemmer på sådanne detaljer i min hjerne). Derefter gik vi i retning mod vores hotel og ankom kl. 21.30. Hvilket så viste sig at være løgn, da vi var ankommet til det forkerte hotel, og havde gået i den helt forkerte retning. Så vi endte med at gå rundt på Amager indtil ca. 22.15, hvor vi endelig nåede frem til det rigtige hotel. Vi fik set rigeligt af Amager, lad os sige det sådan. Hotellet lå lige over for Amagerhallen, så det var vældig interessant. Da vi ankom var vi trætte og ildelugtende og gik i seng ret hurtigt.

Søndag 1. maj:

Morgenen efter kl. 6.45 ringede vækkeuret så (det er løgn, jeg vågnede af mig selv, og der var intet vækkeur men derimod en smartphone). Det var min fars fødselsdag den dag, så jeg havde pakket en gave ind mest for synets skyld (jeg er et forfærdeligt menneske der ikke havde husket at købe en gave, så jeg fandt noget chokolade i slikskuffen (som min far fik i julegave sidste år, hvilket han har glemt alt om), og pakkede det ind, og så havde jeg også lavet et meget fint hjemmelavet kort med tegning af en flyver og nogle glade mennesker og et flag. Så det blev han glad for. Derefter gik vi til morgenmad, hvilket var en oplevelse der i teorien var fin, dog husker jeg meget lidt af hvad vi spiste. Vi stjal også nogle æbler (som jeg endte med at gå rundt med i tasken resten af ugen, uden at opdage det).
Derefter tog vi bussen ud til lufthavnen, hvilket var meget interessant.
Så ankom vi til lufthavnen og fik checket ind og havde derefter utroligt god tid (flyafgangen var først kl. 12.35). Her fik vi en tidlig frokost, jeg kan ikke huske hvad det var, og købte noget pastasalat til turen (som vi endte med at indtage i Istanbul blandt en stor menneskemængde).
Men ja, vi skulle først flyve til Istanbul og mellemlande og herefter videre til Tel Aviv, så det var en lang tur.
(Jeg føler, at det går virkelig skidt med spændingsniveauet, men der skete ikke noget særligt interessant den dag). Jo, jeg blev kropsvisiteret, dog var det en meget overfladisk kropsvisitation, så det er ikke noget at skrive hjem om. Men det var i forbindelse med at vi skulle svare på nogle spørgsmål inden vi kunne komme med flyet til Israel (da de har et højt sikkerhedsniveau), og den person der udspurgte mig om ting snakkede meget hurtigt og utydeligt engelsk, så jeg højst sandsynligt har svaret forkert på et eller andet, og de derfor besluttede at undersøge mig for ulovlige ting m.m.
Men ellers var det overraskende let at komme ind i Israel, jeg havde forventet at det ville være meget sværere og farligere end det reelt var, så det var lidt af en skuffelse.
Begge flyveture gik fint, jeg synes umiddelbart ikke, at der er nogen grund til at skrive noget om dem. Flymaden var også meget fin.
Men ja, vi ankom så til Tel Aviv og der var relativt varmt selvom det var sent på aftenen, og så tog vi en taxa til hotellet (chaufføren kørte helt ad helvede til, men det gjorde de sgu alle sammen), og jeg kom ind på mit hotelværelse, som lugtede af kloak (det forsvandt i løbet af et døgn cirka), og det var det.

Mandag 2. maj:

Jeg stod op omkring kl. 8 og gik derefter til morgenmad (jeg var alene den dag, fordi min far skulle besøge et firma dernede, hvilket sådan set var formålet med hele turen til at starte med, før vi besluttede at jeg skulle med og at det også skulle være en slags ferie). Det var et meget fancy hotel, så jeg følte mig malplaceret, særligt fordi der var tjenere der flere gange kom og sagde “Hello, do you want anything else?” hvilket jeg ikke forstod, da det efter min opfattelse var en buffet hvor man selv tog sin mad. (Det viser sig så at man kunne bestille diverse ekstra ting som fx æg i diverse tilstandsformer, men dette havde jeg ingen idé om, da jeg ikke er vant til sådan en service om morgenen).
Efter alt det gik jeg på egen hånd ud i byen, og jeg blev hverken kidnappet, bestjålet eller stukket ned, så det var jo skønt. Til gengæld blev jeg kogt levende, da der var 32 grader. Det håndterede jeg ved at gå på museum, hvilket var vældig interessant, jeg følte mig kulturel og alment dannet, så det var jo meget godt.

(Ikke et godt billede, jeg ved ikke, hvorfor jeg lægger det på nettet overhovedet).

Jeg gik derefter lidt mere rundt i byen og så på forskellige ting. Jeg sad også i en park og spiste en dyr frugtsalat sammen med masser af meget tamme duer. dsc_4571.jpg
(Duerne er de uskarpe objekter i baggrunden).

(Her ses en motorvej og noget af min hånd fordi jeg er en idiot)

Ja men generelt var det en stor og overvældende by, det virkede meget som en storby i vesten, det var det dog ikke, da Israel i teorien ligger i Asien (se mig, jeg har været uden for Europa, uha). Jeg brugte desuden også dagen på at købe forskellige tilfældige ting, fx nogle mandler, hvidløgspulver, kopnudler, appelsinjuice, postkort fra museet, en bog, bananer.
Om aftenen var min far og jeg på en restaurant nede ved havnen, hvilket var meget hyggeligt, dog endte det med at vi nåede at spise os mætte i brød og hummus før vi overhovedet var nået til hovedretten. På vejen hjem tog vi en taxa, da der var godt 45 minutters gang tilbage til hotellet. Jeg er ret sikker på, at taxachaufføren var korrupt, han kørte ad helvede til og blev ved med at snakke om at der lå diamanter gemt i diverse bygninger i kvarteret og diverse andre spændende ting.

Tirsdag 3. maj:

Tirsdag var jeg alene hele dagen, da min far skulle ud at spise med de andre folk, der var med på turen og nogle fra det firma, de besøgte (jeg var inviteret med, men jeg prioriterede at hvile min ømme krop og spise kopnudler og havrekiks i stedet og se YouTube videoer i godt fem timer, det var sgu godt).
Nåh men jeg vågende virkelig sent om tirsdagen, nærmere bestemt kl. 10.46, da jeg ikke havde sat min alarm til og fordi mørklægningsgardinerne var virkeligt effektive. Så jeg kom først ud af døren kl. 12, fordi jeg er en slap turist. Kort sagt gik jeg rundt i fire en halv time og så på forretninger. Det tog mig to timer før jeg kom ind til det rigtige centrum, fordi hele centrum er skide stort (sådan oplevede jeg det i hvert fald). Jeg fik købt nogle sokker og nogle flere kopnudler og en israelsk kageblanding til min mor (som hun ikke blev ret glad for, da hun ikke ved hvad hun skal med den eller hvad det egentlig er).
Jeg var bl.a. i et storcenter med fire etager, jeg var der primært for at udnytte deres toilet faciliteter og for at købe noget mere tøj, da jeg svedte mere end forventet (I får alle detaljerne). Men ja, det var en spændende oplevelse. Derefter gik jeg lidt mere rundt og brugte noget tid på at finde tilbage til hotellet igen.dsc_4614.jpg

Læs del 2, der kommer på et tidspunkt, for at høre mere om hvorvidt jeg overlevede at eksistere i 39 graders varme og om hvor vigtigt det er at sige fra, når man har fået nok (uhhh, spænding)

Farvel.

6 tanker om “Det obligatoriske “se mig, jeg har været i Mellemøsten-indlæg” DEL 1

1. Nu har jeg endelig abonneret og så læser jeg hvordan du stjæler æbler! Noget at et kontroversielt, men sandelig spændende indlæg. Man får jo helt lyst til selv at rejse og begå små-kriminalitet : )

1. Jeg blev presset til det, det var ikke mit forslag! (gruppepres er jo altid en fantastisk undskyldning).
      Men tak, jeg er glad for at jeg via min blog kan få folk til at ønske at begå kriminalitet og at rejse, det er det ultimative tegn på succes!

2. Tusind tak for en meget indsigtfuld beretning, du har en lige så skøn måde at skrive på som din mor. Jeg vil glæde mig til at læse del 2 og måske flere endnu. det er jo en helt roman. Farvel

1. Ja, de havde vildt mange katte der gik rundt over det hele, på nogle restauranter sad de oppe på bordene og alt muligt, også selvom katten i teorien er et skadedyr dernede : D (de har en eller anden sygdom, jeg ikke kan huske hvad hedder)