Plan for livet

Hej verden.

I dag føler jeg for en gangs skyld ikke for at skrive et digt, eller hvad det kan kaldes, så her kommer min plan for at komme godt igennem november (den måned på året, jeg har det sværest med, da jeg har dårlige erfaringer med november). For jeg har besluttet, at jeg ikke gider at gå rundt og tænke “åh nej nu kommer den mørke tid, nu bliver humøret forfærdeligt”, for hvordan helvede skulle det hjælpe på noget?

I stedet vælger jeg at tænke konstruktivt og gøre noget aktivt for at november bliver god. Så her er planen:

  1. Modstå banankagen (jeg har selv bagt den, primært for at undgå bananspild (vi havde brune bananer), og nu føler jeg et behov for at spise den for at undgå et yderligere madspild. Et paradoks. Men faktum er, at det i det lange løb ikke er en god idé at indtage så store mængder sukker på så kort tid (øv).
  2. Gå på Pepsi Max afvænning (det gjorde jeg i mandags og det holdt indtil om tirsdagen, hovsa).
  3. Opbygge intrinsisk (indre) motivation til at læse (det er dog umuligt, da den intrinsiske motivation kommer indefra ved at man nyder selve handlingen og gør det, fordi man elsker det, og det er ikke indre motivation, hvis man tvinger sig selv til det). Så det er en udfordring.
  4. Spise mere broccoli.
  5. (Gen)læse Helle Helles bøger.
  6. Skrive flere digte/blogindlæg generelt (da jeg har indset, at jeg har indre motivation for at gøre det og oplever flow i processen).
  7. Stoppe med at anvende alle de psykologiske teorier, jeg lærer, til at analysere mig selv HELE TIDEN (selvom det samtidig er meget nyttigt i nogle sammenhænge).
  8. Finde et nyt videoredigeringsprogram, der kan erstattet Windows Movie Maker (da Windows 10 er en stor gang pis, som ikke er kompatibel med programmet, hvilket er en kilde til stor sorg og frustration i mit liv, da jeg ikke har lavet nogle “se alle de spændende ting, jeg har oplevet denne måned”-videoer siden august.
  9. Øve mig på guitar og ukulele (da det også giver mig flow, plus det er skide fedt at larme og terrorisere folk (dvs. min bror)).
  10. Gå med Kalle hver dag (både for at komme ud og for at bevare freden i hjemmet, da den bliver destruktiv som ind i helvede, når den ikke får en gåtur om morgenen/formiddagen).
    img_0285
  11. Få MOTION og komme i mit livs form (vi får se, om det sker). Men jeg tror virkelig, at manglende motion var en af de største årsager til, at november sidste år var så træls.
  12. Drikke grøn te (det har jeg gjort i to et halvt år nu, så det er i teorien ikke noget nyt, men det er hyggeligt)
  13. Være social og komme ud i samfundet og se folk, både mine venner, familie og folk, jeg ikke kender så godt endnu.
  14. Høre denne sang 1000 gange mere:

15. Høre ABBA (i begrænsede mængder, det kan pludselig blive for meget)

16. Være til stede i nuet (jeg glæder mig til at lære, hvordan man gør)

17. Trække vejret ordentligt.

18. Bage kager til folk.

19. Købe julegaver (det er ikke med min gode vilje, at jeg ikke har fået købt dem allesammen endnu).

20. Få vendt min døgnrytme om igen (jeg er begyndt at nyde at være vågen til kl. 2, hvilket er problematisk, da jeg bliver i et dårligt humør og får det fysisk dårligt, hvis jeg sover længere end til kl. 8. Så nu skal det være slut med det, tilbage til de faste sengetider og at komme tidligt op).

21. Tænke GODE tanker om alting.

22. Se bagevideoer.

23. Grine.

24. Tage i skoven.

25. Stearinlys.

26. Sætte pris på efterårets farver (eller noget i den stil)

img_0286

Farvel.

Hyg jer.

//A

3 tanker om “Plan for livet

  1. Tak for din blog <3 Jeg føler, jeg kan genkende mig selv rigtig meget i det, du skriver – og jeg elsker din skrivestil utroligt meget, et sammensurium af noget poetisk og hverdagsagtigt og genkendeligt og bare rørende let. Jeg har set mange blogs, men din er min yndlings – din side er som fast bogmærke på min computer. Hvor er det skønt at have en blog at spejle sig i, midt i den her kaotiske verden fyldt med valg som ung og alt det der mørke vejr, der kommer nu. Ville lige have, du skulle vide, at der er en trofast læser derude. Knus

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.